Tuesday, March 29, 2011

OBN TV o zatvorenicima


OBN: 26.03.2011 (Dejana Talk Show)


Opis emisije na TTX je bio : Visoke zidine okružuju zatvore – zidine od betona i bodljikave žice,naravno,ali i zidine tajnovitosti.Jeste li se ikada zapitali kako izgleda život iza rešetaka ? Koje sve tajne,istine,djela ili nedjela skrivaju zatvorski zidovi? Koliko zapravo cijenimo slobodu? Imaćete priliku čuti ispovijesti bivših zatvorenika,ali i uniformisanih lica.....


Petar Đorđević(gost emisije) izdržao je kaznu od 18 godina.Napisao je knjigu: Bjekstvo iz srpskog Alkatraza.Osuđen za ubistvo. Imao je 2,3 promila alkohola u krvi,izbila je tuča i pucnjava.Probudio se u zatvoru,optužen za ubistvo. Na početku je bio osuđen na 15 godina.Otišao u zatvor 1982 godine.Još 3 godine je dobio zbog krivicnih djela koje je napravio u toku bjekstva. Dolaskom socijalističke partije na vlast u zatvorima je došlo do ogromnih problema.Torture,droga,loši uslovi. Zbog toga je pobjegao iz zatvora i napravio djela u bjekstvu. Kazao je u toku emisije da su kriminalci ljigavi ljudi koji nemaju obraza,koji lažu,namještaju druge ljude,gledaju da izvuku samo sebe. Takođe je rekao da mu je prva godina na slobodi bila gora nego prva godina na slobodi. Inače živi u Kragujevcu sada i direktor je pekare.
Kaže da je knjigu, Bjekstvo iz srpskog Alkatraza,posvetio mladim ljudima u kojoj sugerise da ne cine kriminal,da je sloboda zlato.....
Na konstataciju direktora KPZ Zenica da drogu unose supruge u tjelesnim šupljinama prilikom otvorenih posjeta,Petar mu je odgovorio:
službena lica unose drogu,pošto zatvorenik nemože da unese drogu u zatvor,jer se on pretresa poslije završetka posjete.
Poruka za sve ljude,na kraju emisije koju je uputio Petar je da cuvaju slobodu i da drugima ne nanose zlo.

Ante Jurić iz Splita,brodostrojar.Osuđen za preprodaju droge,bio u zatvoru u Italiji,Lepoglavi i Splitu.Bio uspješan sportaš i pomorac. Prvak Hrvatske u boksu. 90-ih godina, je droga bila u ekspanziji u Splitu. Iako je bio sportas,nije uspio da se odupre tome i potonuo je u taj svijet.
Radio je u diskoteci u Splitu i tako je dosao u kontakt sa drogom. Odlazak u zatvor mu je spasio život, jer se prije bezuspjesno pokusavao spasiti od droge.U Rimu uhvacen zbog preprodaje droge.Zivio je sa marokancem sa kojim je i usao u posao sa drogom.
Kaže da je jedino bjekstvo iz zatvora, da se čovjek makne iz lošeg društva na slobodi.

Nihad Spahić direktor KPD Zenica je bio gost ove emisije !


Dali je KPD Zenica,zloglasan zatvor? Nihad Spahić na to kaže, da se pokusava adaptirati zatvor i usaglasiti sa evropskim zatvorima,te da nema torture niti zlostavljanja,da ima 14 vaspitača,250 stražara koji paze da ne dođe do bjekstva ili pobune. Zatvor ima 840 zatvorenika.Najčešće djelo je ubistvo. Drugo je razbojništvo. Zatvor u Zenici je zatvorenog tipa,te kao takav je namijenjen za zatvorenike koji služe kazne za najbrutalnija i najteza dijela.Pričao je o ucjenama i reketiranju među zatvorenicima,ali kako on kaže uprava se bori da očuva kućni red.
Osuđenik može da se osudi za neka dijela za koja prije nije mogao,kaže Nihad.To je novi zakon od jula 2010. god. Naime po tom starom zakonu koji je bio na snazi do jula 2010,zatvorenik nije mogao da se osudi na kaznu zatvora ako u zatvoru počini djelo koje se kaznjava do 1 godinu zatvora.Od jula 2010 godine taj zakon nije na snazi,nego novi zakon,koji dozvoljava osudu i kaznjavanje.
Za 2 godine ,strazari su nasli 2 mobitela kod zatvorenika. Kaže da se na vrijeme preduzimaju mjere da otkriju telefone. Nihad kaže i da ima droge u zatvoru. Kaže da droga dolazi u zatvor tako što je unose supruge zatvorenika u tjelesnim šupljinama.8 soba je predviđeno za otvorene posjete. Otvorene posjete traju do 3 sata. Nihad je naveo jedan primjer da je jedna žena unijela 34 grama heroina koje je otkrio pas. Droga je bila skrivena u vagini.
Na konstataciju direktora KPZ Zenica da drogu unose supruge u tjelesnim šupljinama prilikom otvorenih posjeta,Petar Đorđević (bivši zatvorenik) mu je odgovorio: službena lica unose drogu,pošto zatvorenik nemože da unese drogu u zatvor,jer se on pretresa poslije završetka posjete.

Izbjegao da komentarise da drogu unose službena lica.
Takođe Nihad je naveo da je problem i metadonska terapija.

Zatvor ima 3 službena psa za otkrivanje droge. Tokom prosle godine je bilo 298 tuca,koje upravi predstavljaju najveći problem.Problem je bio toliki da su morali 50 novih stražara angažovati. Prosle godione je bilo 7 krivicnih prijava zbog teskih tjelesnih povreda.
Naveo je da kamere postoje u samici,te da cuvari nemogu da prekorace ovlastenja i upotrijebe prekomijernu sili.Sila koju upotrijebe stražari mora biti prikladna i recipročna.Odnosno samo na silu da odgovore silom. I da nema torture.
14 sekcija ima u zatvoru,među njima najbrojnije sekcije engleskog jezika i informatike.
Direktor kaže da bi se družio sa bivsim zatvorenikom poslije izdržane kazne.Jer zasto da ne. To su isto ljudi..... To je bio njegov odgovor na pitanje Dejane,dali bi se družio sa bivšim zatvorenicima?!
Poruka direktora KPD Zenica na kraju emisije je bila da zeli da svi zatvorenici iz KPD Zenica,izadju sto prije na slobodu i sto prije da se vrate svojim porodicama. ( U ovu njegovu želju sumnjam jako,jer sta bi on radio ako bi zatvor bio prazan).

Adis Muharemović,koji radi već 18 godina u zatvoru u Zenici je takođe bio gost emisije. Odnos između zatvorenika i stražara je odličan,po riječima ovog čuvara.I pored nekoliko pobuna,od kojih ja najgora bila ona u februaru 2002, kad je gorio zatvor. Pobune su trajale od 10-15 dana. Ponekad se zatvorenici dokopaju lijekova. Pa u takvom stanju svi smo se malo bojali,riječi su ovog čuvara.
Dali postoje klanovi i vodje? Cuvar je rekao da nema vodja u zatvoru. Može li se steci prijatelj u zatvoru? Cuvar kaze da mu je od sina brat bio u zatvoru i da ga je gledao jednako kao i ostale. (Valjda je time htio reći:služba je služba-družba je družba)


Nermina Delibašić,socijalni radnik u zatvoru u Zenici je bila gost emisije !
„Penoloski tretman je skup mjera za svaku osobu.A prije toga osoba se mora posmatrati.Osobe borave od 15 do 30 dana u prijemnom odijeljenju i tu se vrse svi pregledi i procjene na osnovu kojih se pravi program tretmana.
Rad je poželjan i zatvor motivira osuđenika na rad.“ Kaže Nermina Delibašić.
Poruka na kraju emisije koju je uputila Nermina je: covjek treba da uziva u slobodi.Ona apeluje na drustvenu zajednicu da se ukljuce u pomoc resocijolizacije osudjenih osoba.
(Uglavnom med i mlijeko,po priči socijalnog radnika,koliko se uprava trudi da izvede čovjeka na pravi put. Sumnjam u to.........)


GORAN KEZIC (bio ovisnik o heroinu 10 godina) iz centra za odvikavanje od droga iz Osijeka.Projekat,Novi Pocetak, u zatvoru u Osijeku, provodi ovaj centar. U Hrvatskoj postoje i poticajne mjere ako se zaposli bivsi ovisnik.Poslodavac je oslobođen placanja obaveza državi za takvog radnika godinu dana. Ali interesovanje nije veliko i pored toga.
Smatra da svako zasluzuje drugu sansu.Kako je i on dobio svoju.


Anketa koja je obavljena među građanima Sarajeva

Sta mislite o bivsim zatvorenicima ? Sta je za vas sloboda? Dali imas prijatelje u zatvoru i dali bi se druzio sa bivisim zatvorenicima ? Kako zamisljas zivot iza resetaka? Treba li im dati drugu sansu?

Odgovori su bili uglavnom slični : da treba da im se da druga šansa,da bi se družili sa zatvorenicima,da su i to ljudi,itd. Neki su rekli da bi se možda druzili sa bivsim zatvorenikom,zavisno od djela koje je počinio...... Neki su rekli da su zasluzili da budu tamo,da su tamo svi koji i trebaju da budu i slicno.Jedan je čovjek rekao da tamo zatvorenici uživaju..

7 comments:

  1. Da li ima negdje video ove emisije?

    ReplyDelete
  2. vidi na OBN kanalu.OBN.ba ja mislim da je adresa

    ReplyDelete
  3. gledao sam to na tv.cudi me da nema.ako ja nadjem negdje,ostavicu link ovde :)

    ReplyDelete
  4. Hvala :-) dečko mi je u zatvoru u Zenici pa me sad sve to zanima kako je to tamo itd.. mada sam gledala dosta emisija sa tom temom ali ovu na obn-u nisam..

    ReplyDelete
  5. razumijem. Zelim mu da izadje sto prije ! I da opet budete stalno skupa,sto je prije moguce ...V.Poz

    ReplyDelete
  6. Pozdrav prijatelji, moje ime je Anna Andreeva. Ovdje sam da prenesem dobru vijest potrebitima. Bio sam depresivan kad me supruga napustila zbog drugog muškarca, jer sam tražio da prestanem raditi jer sam imao rak i slomio sam se. Oduzela mi je kćerku jedinu, pa mi je jedina mogućnost bila da umrem, pokušao sam je nazvati, ali ona me ignorirala, poslao sam joj SMS i odjednom mi je odgovorila i rekla da je više ne zovem niti šaljem, pa jednog dana Ući ću u kontakt sa svojim prijateljem na Facebooku i sve sam mu objasnio, a on mi je rekao da je i ranije imao iste probleme, upoznao me s čarolijom za čaroliju koja se zove doktor Alaba, poslao mi je svoj osobni e -mail i kontaktirao sam ga putem [ dralaba3000@gmail.com] i brzo mi je odgovorio, objasnio sam mu svoje probleme i rekao mi je da se ne brinem što je to učinio za toliko ljudi koji nikada nisu vjerovali u magiju, ali pogriješio sam pokušavajući ga uvjeriti 24 sata da glumi čarolija i izliječi me od raka i nađi mi bolji posao i odjednom mi je poslao lijekove za svoju bolest, uzela sam ga samo 2 dana i bila sam slobodna. Sljedeći dan nisam mogao vjerovati svojim očima, netko mi je pokucao na vrata i nisam očekivao nikoga taj dan, odjednom je moja žena plakao i nisam mogao izdržati, molio sam se i tražio oproštaj, odmah sam nazvao me iz moje tvrtke u kojoj sam godinama radio, a unaprijeđen sam na mjesto direktora jedne tvrtke za paragone u SAD -u, molim vas pomozite mi zahvaliti dr. Alabi što mi je vratio sve što sam prije izgubio, možete ga kontaktirati i putem whatsappa / viber sa svojim telefonskim brojem: +1 (580) 373-2215.

    ReplyDelete

.,

Namecheap.com - Cheap domain name registration, renewal and transfers - Free SSL Certificates - Web Hosting